Veelgestelde vragen

Taxi bestellen

Hou in elk geval straatnaam en huisnummer gereed. Dan kunnen we u snel van dienst zijn.

Ja, u kunt voor ieder tijdstip van de dag een taxi van TCL Taxicentrale Leiden reserveren.

U kunt dit navragen bij de telefooncentrale door te bellen naar 071 2100 210

Ja, dat kan, maar alleen als u een specifiek adres + huisnummer kunt opgeven.

De gemiddelde wachttijd is 10 á 15 minuten. Bij abnormale weersomstandigheden, feestdagen en tijdens de spits kan het iets langer duren.

Alleen als u online heeft besteld. U krijgt dan een email ter bevestiging

Dat kan. Wij kunnen echter niet garanderen dat er een taxi komt.

Tarieven

Ja, zie pagina luchthavenvervoer – schiphol service

Ja. In principe rijdt elke chauffeur van TCL Taxicentrale Leiden op de meter. Maar als u wilt kunt u op het moment van instappen een prijsafspraak maken met de chauffeur. Als de meter eenmaal loopt is dit niet meer mogelijk.

Sedans en stationwagens vallen onder hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen. Zie hiervoor onze tarieven

Tijdens de rit

In een sedan mogen 4 personen meerijden, en in een busje 5, 6, 7 of 8 personen.

Ja, alle chauffeurs van TCL Taxicentrale Leiden hebben een navigatiesysteem in hun auto. Zij beschikken echter ook over een zeer goede stratenkennis, en hebben het systeem vaak niet of nauwelijks nodig.

Ja, tenzij de chauffeur aangeeft dat hij of zij hier bezwaar tegen heeft.

Een chauffeur van TCL Taxicentrale Leiden rijdt automatisch de kortste route. Tijdens de spits of wegopbrekingen kan de chauffeur met u overleggen of de snelste route ook een optie is.

Betalen

Ja, in alle wagens van TCL Taxicentrale Leiden kunt u met creditcard betalen.

Ja, u kunt in alle wagens van TCL Taxicentrale Leiden met een pinpas betalen.

Ja, alle chauffeurs van TCL Taxicentrale Leiden beschikken over voldoende wisselgeld.

U kunt in principe alleen afrekenen in Euro’s. Echter kan een chauffeur ervoor kiezen om in andere valuta af te rekenen.

Ja dat is mogelijk. U kunt een email sturen naar info@taxicentraleleiden.nl. Zodra wij het bedrag hebben ontvangen zullen wij de taxi voor u reserveren

Ja, dat kan. Dit geldt voor zowel particulieren als bedrijven. Wilt u bij TCL Taxicentrale Leiden op rekening rijden bel ons dan op 071 2100 210 of stuur een email naar info@taxicentraleleiden.nl

Speciale wensen

Nee, dat is niet mogelijk. Wij kunnen echter ons best doen om alsnog aan uw wens te voldoen.

Ja, dat kan. Geef dit alstublieft aan bij uw bestelling.

Nee, dat is niet mogelijk. Wij kunnen echter ons best doen om alsnog aan uw wens te voldoen.

Nee, u kunt in de taxi niet in uw rolstoel blijven zitten. Als u uit de rolstoel kunt komen en de rolstoel is inklapbaar, dan kan TCL Taxicentrale Leiden u wel vervoeren.

Meestal niet. Alleen als u naar Schiphol gaat en uw fiets is al verpakt in een doos, dan kan hij mee in een taxibusje van TCL Taxicentrale Leiden.

Nee, wij kunnen onze chauffeurs niet op die manier selecteren.

Meestal wel, maar niet altijd. Niet alle chaiffeurs van TCL Taxicentrale Leiden  vervoeren huisdieren. Geef het in elk geval aan bij uw bestelling. Er is echter wel een uitzondering voor blindengeleidenhonden. Blindengeleidehonden mogen niet geweigerd worden.

In principe niet, wij kunnen onze chauffeurs niet op die manier selecteren. Wij kunnen echter ons best doen om alsnog aan uw wens te voldoen.

Ja, we kunnen een chauffeur die een bepaalde taal spreekt voor u proberen te vinden. We moeten hier wel even voor zoeken, dus bestel deze taxi’s ruim van te voren.

Ja, dat kan. Geef dit aan bij uw telefonische bestelling.

In principe niet, TCL Taxicentrale Leiden vervoert uitsluitend personen. Wij kunnen echter ons best doen om alsnog aan uw wens te voldoen.

Ja, u kunt altijd taxi’s bestellen of reserveren via de website www.taxicentraleleiden.nl. Wij kunnen alleen niet aan speciale wensen voldoen, zoals vooruit betalen. Hiervoor moet u een mail sturen naar info@taxicentraleleiden.nl.

Reizen met kinderen

Ja, maar alleen als er ook een volwassene mee gaat.

Een kind mag vanaf 9 jaar zelfstandig met een taxi reizen. Vermeld bij uw bestelling wel de eindbestemming, de naam van de persoon die het kind bij aankomst opvangt en telefoonnummers van de betrokken personen.

Nee, maar dat is ook niet nodig: taxi’s hebben hier een ontheffing voor. Mocht het u toch een veiliger gevoel geven, dan kunt u zelf een kinderzitje meenemen of tegen een meerprijs van € 7,50 per kinderzitje van ons één meekrijgen.

Klachten en verloren voorwerpen

Stuur in dat geval een mailtje naar info@taxicentraleleiden.nl of neem telefonisch contact op met onze centrale op 071 2100 210. In de meeste gevallen kunnen wij uw eigendom eenvoudig bij u terugbrengen of kunt u het ophalen bij de desbetreffende chauffeur dan wel op ons kantoor.

Nee, u moet bij uw klacht altijd uw e-mailadres en/of telefoonnummer vermelden

Voor een klacht kunt het best zo volledig mogelijk het klachtenformulier op de website invullen. Heeft u hiertoe niet de mogelijkheid, dan kunt u bellen met 071 2100 210.

Service overig

Ja, iederen chauffeur helpt met instappen en/of bagage.

Nee, u moet bij uw klacht altijd uw e-mailadres en/of telefoonnummer vermelden

Ja, dat kan. Zodra u uw vluchtgegevens weet kunt u bellen naar 071 2100 210 om een taxi te reserveren. Vermeld hierbij het volgende: uw naam, vluchtnummer, aankomstdatum en aankomsttijd en uw telefoonnummer. Dan sturen wij een taxi naar het vertrekhal 2. Wilt u uw klanten met een naambordje op laten halen van het Meetingpoint op Schiphol, dan betaalt u bovenop het afgesproken prijs een meerprijs van 10 euro. Voor meer informatie klik hier.

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.

Call Now Button